Raport de activitate

Raport de activitate


Prezentăm în această pagină raportul de activitate al OMD Municipiul Tulcea, o entitate oficială rezultată dintr-un parteneriat public-privat, având misiunea să dezvolte și să promoveze destinația turistică. Mai multe detalii despre povestea acestui OMD găsești aici.

Încă de când s-au pus bazele OMD-ului, în tot procesul decizional și de creație au fost implicați toți membrii organizației, inclusiv opinia publică pe diverse chestiuni punctuale. Practic, tot ce am realizat până-n prezent a fost împreună, având această misiune comună să redefinim povestea turistică a orașului nostru, transforându-l dintr-un simplu punct de tranzit, într-o destinație turistică în adevăratul sens al cuvântului. Acesta este însă un proces de durată, practic un obiectiv asumat pe termen mediu și lung.

Mai jos regăsești principalele realizări pentru fiecare an în parte, inclusiv documentul cu raportul detaliat de activitate. Forma finală a acestuia va fi publicată după validarea documentului de către membrii OMD-ului, în ședința AGA de la începutul anului 2026.

ANUL 2024

  • Dobândirea personalității juridice și încheierea întregului proces birocratic.
  • Lansarea oficială a brandului turistic „Tu și Tulcea”.
  • Organizarea Festivalului Gastronomic „Scrumbii de Florii” (Ediția I).
  • Lansarea conceptului de tururi ghidate în zona istorică a orașului „Tulcea Walking Tour” (4 tururi).
  • Distribuirea noilor pliante turistice unităților de cazare și muzeelor din oraș.
  • Lansarea oficială a platformei online „Tu și Tulcea” (aplicație de mobil și site de promovare).
  • Inițierea unui schimb de experiență cu OMD Lunca Prutului de Jos din Republica Moldova & Semnarea acordului de colaborare transfrontalieră.
  • Crearea și distribuirea noii hărți turistice a orașului, într-un kit mai elaborat.
  • Coorganizarea Conferinței Naționale a PGL-urilor, parte din Ivan Patzaichin Fest.
  • Organizarea infotripului de promovare #TUsiTULCEA (Ediția I).

ANUL 2025

  • Consolidarea parteneriatului public-privat prin cooptarea a 10 membri noi în OMD (34 în total).
  • Crearea unei noi hărți turistice a orașului în format „in your pocket” și distribuirea acesteia în 5000 bucăți.
  • Dezvoltarea brandului turistic în outdoor prin amplasarea panourilor cu harta turistică și cu indicațiile de orientare.
  • Organizarea a 10+1 tururi pietonale gratuite sub conceptul „Tulcea Walking Tour”.
  • Organizarea ediției a II-a a festivalului și infotripului „Scrumbii de Rusalii”.
  • Intensificarea eforturilor de promovare în social media prin vectorii „Tu și Tulcea”.
  • Dezvoltarea constantă a platformei online „Tu și Tulcea”.
  • Întocmirea unui raport detaliat privind situația unităților de cazare din Tulcea și a colectării taxei de promovare turistică de la fiecare locație.
  • Inițierea unui nou schimb de experiență cu Visit Oradea.
  • Câștigarea Marelui Premiu pentru Tulcea & Delta Dunării la competiția națională „Destinația Anului 2025”.

Raportul de activitate poate fi descărcat de AICI.

Alte sugestii

Harta turistică a Municipiului Tulcea (ediția 2025)
Delta Dunării a câștigat Marele Premiu la competiția „Destinația Anului 2025”
Hartă turistică a Municipiului Tulcea (ediția 2024)
„Tu și Tulcea” - Noul brand turistic local
Povestea OMD Municipiul Tulcea